Τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τον κλάδο των ΤΑΧΙ βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν το προεδρείο της ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί & Αγοραίων) με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.
Ο υπουργός εμφανίζεται αρνητικός απέναντι στο αίτημα των ιδιοκτητών ταξί για έκτακτη οικονομική ενίσχυση του κλάδου πέραν των επιστρεπτέων προκαταβολών, όπως αυτό κατατέθηκε σήμερα στον ίδιο από τους εκπροσώπους των σωματείων ταξί.
Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ, ο υπουργός δεσμεύθηκε ότι το επόμενο δεκαήμερο θα έχει δώσει απαντήσεις για όλα τα αιτήματα που κατατέθηκαν, δέσμευση ωστόσο που δεν φαίνεται να κάλυψε τους επαγγελματίες οδηγούς οι οποίοι δεν αποκλείουν την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με απεργία.
Τα αιτήματα και οι υποσχέσεις
Ενδεικτικά, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, από την συνάντηση προέκυψαν τα εξής:
-Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι είναι πολύ δύσκολο σε αυτή τη φάση να δοθεί επίδομα ειδικού σκοπού.
-Θεωρεί εφικτό να υλοποιηθεί το αίτημα για κατάργηση του ΦΠΑ στην αγορά Ε.Δ.Χ. Ταξί αυτοκινήτου.
-Για την ένταξη του κλάδου στα κοινοτικά προγράμματα, θα υπάρχει συνεννόηση με το υπουργείο Ανάπτυξης και θα έχουμε απάντηση σε επόμενη συνάντηση.
-Πρόθεσή του είναι να παραμείνει στο 13% ο ΦΠΑ και μετά το τέλος της πανδημίας.
-Θα εξετάσει το ζήτημα της αναστολής φορολογικών υποχρεώσεων.
«Ίσως φτάσουμε και σε απεργία»
Ωστόσο με τον κλάδο να έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα οι εκπρόσωποί του δεν αποκλείουν την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Σήμερα, Πέμπτη, πραγματοποίησαν στην Αθήνα μηχανοκίνητη πορεία με συμμετέχοντες τουλάχιστον 1.500 οδηγούς ταξί από σωματεία από όλη την Ελλάδα, με κατεύθυνση το υπουργείο Οικονομικών και στη συνέχεια τη Βουλή.
Όπως αναφέρει ο προέδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης, Κλήμης Λεοντιάδης στο GRTimes, αντιπροσωπεία αποτελούμενη από 4 άτομα, συμπεριλαμβανομένου του ιδίου και του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, Μάκη Κασιδιάρη, συναντήθηκε με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.
«Στη συνάντηση, παραθέσαμε τα αιτήματά μας, τα οποία κατατέθηκαν στη συνέχεια και στον Πρόεδρο της Βουλής. Ζητήθηκε από τον υπουργό έκτακτη οικονομική ενίσχυση πέραν των επιστρεπτέων προκαταβολών, σαν αυτή των ΚΤΕΛ, ώστε να επιδοτηθούμε για τα χαμένα δρομολόγια και τις χαμένες θέσεις μας. Την προκειμένη στιγμή ωστόσο ο υπουργός φάνηκε αρνητικός προς αυτήν την κατεύθυνση διότι όπως εξήγησε, η δεδομένη οικονομική κατάσταση δεν το επιτρέπει», αναφέρει ο κ. Λεοντιάδης.
Εκτός από την έκτακτη οικονομική ενίσχυση, ζητήθηκε και η αναστολή όλων των πληρωμών, η μείωση των τελών κυκλοφορίας και η διατήρηση της μείωσης του ΦΠΑ στο 13%.
«Σε όλα αυτά, είναι συζητήσιμος, αλλά στο κύριο αίτημα του κλάδου μας ήταν φανερά αρνητικός. Στη σύσκεψη υπήρξε ένταση και διαφωνία με τον υπουργό κυρίως από το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, διότι ο κλάδος μας σε σχέση με τις υπόλοιπες μεταφορές είναι αυτός που έχει πληγεί περισσότερο», σημειώνει.
Τις επόμενες ημέρες τα σωματεία πρόκειται να λάβουν αναλυτικές απαντήσεις σχετικά με την ικανοποίηση ή την απόρριψη των αιτημάτων τους, ωστόσο όπως αναφέρουν οι κινητοποιήσεις πρόκειται να κλιμακωθούν.
«Είμαστε σε συνεχή διάλογο με το Υπουργείο. Σε περίπτωση όμως που τα αιτήματά μας μείνουν αναπάντητα και δεν ικανοποιηθούν, ίσως να φτάσουμε και σε απεργία», διαμηνύει.
in.gr