Από τα… «ανεξήγητα» το δυστύχημα των Τεμπών

Από τα… «ανεξήγητα» το δυστύχημα των Τεμπών

Από τα… «ανεξήγητα» το δυστύχημα των Τεμπών

Την άποψη ότι το τραγικό ατύχημα των Τεμπών «δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης» και μάλιστα σε διπλή γραμμή, διατύπωσε ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ (2015-2017), Αθανάσιος Βούρδας, καταθέτοντας ως μάρτυς στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». «Για εμένα είναι πολύ ξεκάθαρο ότι το σύνολο των εμπλεκομένων στην κυκλοφορία εκείνο το χρονικό διάστημα δεν εφάρμοσε τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης, και όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν» είπε ο κ. Βούρδας διευκρινίζοντας ότι «η κυκλοφορία έχει συγκεκριμένους υπεύθυνους, είτε ανά σταθμό είτε εκεί που γίνεται η έναρξη ενός δρομολογίου ή η λήξη, είτε στην κεντρική παρακολούθηση. Θεωρώ ότι υπήρχαν παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. (Αυτό αποτελεί) αξιολογική κρίση, διότι δεν ήμουν σε αυτή τη διαδικασία. Αλλά δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης, να συμβεί ένα τέτοιο τραγικό ατύχημα, και μάλιστα σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή» είπε ο κ. Βούρδας.

Κύκλοι της πλειοψηφίας στην εξεταστική για τα Τέμπη: Οι εμπλεκόμενοι δεν εφάρμοσαν τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης

Εξεταστική για Τέμπη: Απάντηση πλειοψηφίας στο εξώδικο της οικογένειας του μηχανοδηγού

Τον προγραμματισμό της για την κλήση των επομένων μαρτύρων αποφάσισε η εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη

Όσο για τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας, είπε ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν πλήρως αυτοματοποιημένο δίκτυο: «Έχουμε τις κεντρικές γραμμές και όλοι υπόλοιποι άξονες κινούνται με έναν γενικό κανονισμό κίνησης, που προβλέπει ποιοι είναι οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν από τους έχοντες την ευθύνη. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Όπως είπε, στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης περιγράφεται ποιες είναι οι ενέργειες του προσωπικού της κυκλοφορίας όταν έχει τηλεδιοίκηση, ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει τηλεδιοίκηση. Ποιες είναι οι ενέργειες όταν έχει σηματοδότηση και ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει σηματοδότηση. Ποιες όταν έχει ECTS (European Traffic Control System) και πoιες όταν δεν έχει. Άρα, ξέρουν, πώς οφείλουν να λειτουργήσουν σε κάθε περίπτωση, είτε έχουν ένα σύστημα είτε δεν το έχουν, υπογράμμισε ο κ. Βούρδας.

Τέλος, για το εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας μπορούν να τοποθετηθούν σε μονή γραμμή ή σε διπλή, είπε ότι τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν, με τις κατάλληλες προσαρμογές, σε κάθε κανονικοποιημένη γραμμή, με ή χωρίς συστήματα, με την εφαρμογή των κατάλληλων κανόνων: «Αυτό που σίγουρα αλλάζει με την πρόσθεση συστημάτων είναι η χωρητικότητα του δικτύου η οποία αυξάνεται όταν βάζεις καινούργια συστήματα. Αλλά ποτέ δε σταματά να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ποτέ».

πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στις 15 Οκτωβρίου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τη συνεργασία του Υπουργείου, του ΟΑΣΑ και του «Growthfund», του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου. Το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής,…

Θερμό καλωσόρισμα στο Δημαρχείο Μελισσίων σε εκπαιδευτικούς από Γαλλία, Πορτογαλία και Βουλγαρία επεφύλασσε η Δήμαρχος Νατάσσα Κοσμοπούλου, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου,στο πλαίσιο του εκπαιδευτρικού προγράμματος ERASMUS . Οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν…

Η Πανελλαδική Οργάνωση Γυναικών «Παναθηναϊκή» παράρτημα Βριλησσίων διοργανώνει την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 εκδήλωση μνήμης και τιμής για τη δράση του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στο έπος του 1940. Η εκδήλωση…