Θα μπορούσαμε να πούμε πως η κρίση έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην οικονομία και επιχειρήσεις και είναι η βασικότερη αιτία που βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα.
Από το 1953
Η ΕΤΕΑ είναι μία από τις πιο ιστορικές εταιρείες της Θεσσαλονίκης καθώς δραστηριοποιείται στον κλάδο του αυτοκινήτου από το 1953. Τα αρχικά της που λίγοι γνωρίζουν προέρχονται από τα ονόματα και λέξεις: Εσκιάδης, Τσόλης, Εισαγωγές Αυτοκινήτων ΑΕ.
Η μετοχική της σύνθεση αποτελείται από την οικογένεια Τσόλη (με 56% και χωρισμένο στις δύο αδερφές), τους Βύρωνα και Δημήτρη Εσκιάδη (με 27%), την Μαρία Ιωαννίδου (με 8,5 περίπου), ενώ το υπόλοιπο σχεδόν 8,5% ανήκει στην εταιρεία Εσκιάδης – Μπαλοδήμος.
Είναι μία εταιρεία με μηδενικό δανεισμό, με ταμειακά διαθέσιμα και με καλυμμένες υποχρεώσεις σε προμηθευτές. Παρ’ όλα αυτά η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Audi και VW, αναγκάστηκε να προχωρήσει σε καταγγελία της συνεργασίας καθώς υπήρχαν σοβαρές δικαστικές διαμάχες μεταξύ των μετόχων που αφορά στην οικογένεια Τσόλη.
Σύγκρουση και ρίξη…
Κατά γενική ομολογία και από την έρευνα που κάναμε δεν θα ήταν υπερβολή να γράψουμε πως υπήρξε σύγκρουση για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι, γεγονός που οδήγησε, τις όποιες διαφωνίες, στις αίθουσες των δικαστηρίων.
Όλα ξεκίνησαν το 2017 όταν άλλαξε η διοίκηση της ΕΤΕΑ και ήταν η χρονιά που ενημερώθηκε με επιστολή η εισαγωγική εταιρεία Kosmocar για την κατάσταση που επικρατούσε εντός της εταιρείας. Λίγο αργότερα και συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 2018 το VW Group προχώρησε σε παγκόσμιες καταγγελίες σύμβασης, γεγονός που έβαλε σε συζητήσεις την «μαμά» εταιρεία Kosmocar με την ΕΤΕΑ.
Να σημειώσουμε πως οι καταγγελίες έχουν διάρκεια δύο έτη, οπότε ήταν ένα καλό χρονικό διάστημα για να μπορέσει να βρεθεί λύση στα εσωτερικά προβλήματα της ΕΤΕΑ και να συνεχίσει η εταιρεία την δραστηριότητά της. Τον Αύγουστο του 2019 οι άνθρωποι της Kosmocar ζήτησαν να βρεθεί λύση καθώς σε αντίθετη περίπτωση υπήρξε σοβαρός κίνδυνος να διακοπεί η συνεργασία των δύο πλευρών.
Από παράταση σε παράταση…
Τον Μάρτιο του 2020 τα στελέχη της Kosmocar διαπίστωσαν πως δεν είχε γίνει κανένα βήμα προόδου, παρ’ όλα αυτά έδωσε άλλη μία περίοδο χάριτος διάρκειας έξι μηνών (έως 30.9). Ωστόσο και αυτό το διάστημα δεν έγινε κάτι σημαντικό και υπήρξε νέα παράταση διάρκειας δύο μηνών.
Συζητήσεις δεν έγιναν, λύση δεν βρέθηκε και στη μία επιπλέον παράταση που δόθηκε από την Kosmocar έως τις 8 Ιανουαρίου 2021 δεν υπήρξε καμία δραστηριότητα.
Το αποτέλεσμα ήταν να διακοπεί η επικοινωνία της ΕΤΕΑ με τα συστήματα της εισαγωγικής εταιρείας ενώ εξαφανίστηκε και από την ιστοσελίδα της VW το όνομα της ΕΤΕΑ (παραμένει στο site της Audi). Επιπλέον ζητήθηκε να κατέβουν και οι ταμπέλες από τα καταστήματα έως τις 22 Ιανουαρίου.
zougla.gr