Τάσος Μπαρτζώκας: Με νέα πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη της Ημαθίας!

Τάσος Μπαρτζώκας: Με νέα πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη της Ημαθίας!

Τάσος Μπαρτζώκας: Με νέα πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη της Ημαθίας!

Μια νέα πρόταση, για την τουριστική ανάπτυξη της Ημαθίας φέρνει ο Τάσος Μπαρτζώκας, η οποία έχει στον πυρήνα της, την καινοτομία και την πρακτική εφαρμογή.
Συγκεκριμένα, με δημοσιευμένο άρθρο του στο ηλεκτρονικό περιοδικό «ΠρΟΤΑση», προτείνει τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής εφαρμογής, η οποία θα επανασυστήσει στον ταξιδιώτη την τουριστική ταυτότητα της Ημαθίας, προσφέροντας του, όλο το απαραίτητο πλέγμα πληροφοριών για την πρόσβαση, τη διαμονή, τις πολιτιστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Μια ηλεκτρονική εφαρμογή, διαθέσιμη στο κινητό τηλέφωνο και τον υπολογιστή, η οποία θα αφήσει στον ταξιδιώτη, το ψηφιακό αποτύπωμα της εμπειρίας της Ημαθίας, πριν καν αρχίσει το ταξίδι του.
Ο Βουλευτής επισημαίνει ότι η δημιουργία μιας τέτοιας πλατφόρμας δεν είναι καν αποτέλεσμα εξαιρετικής προσπάθειας, καθώς στο σύγχρονο περιβάλλον, οι περισσότερες παραγωγικές δραστηριότητες διαθέτουν εκ των προτέρων ψηφιακούς ιστότοπους, από τους οποίους η εν λόγω εφαρμογή θα μπορούσε να αντλήσει τα δεδομένα που χρειάζεται. Όπως τονίζει ο Τάσος Μπαρτζώκας, αυτό που χρειάζεται είναι η σύμπραξη, η κοινή αντίληψη και η συναίνεση στο να γίνει το μεγάλο, καινοτόμο βήμα, ώστε η Ημαθία να αναπτυχθεί οικονομικά, να ευημερήσουν οι πολίτες του τόπου.

Παρατίθεται το δημοσιευμένο άρθρο του Βουλευτή:
Τουριστική Ανάπτυξη στην Ημαθία- Ένα στοίχημα που μπορούμε να κερδίσουμε, εφαρμόζοντας καινοτομίες!
Ο τόπος που κατάγομαι, η Ημαθία, είναι αναμφίβολα ένας ευλογημένος τόπος. Εκτός από τα αρχαιολογικά μνημεία παγκόσμιας φήμης και τις μοναδικές, φυσικές ομορφιές της, διακρίνεται για την υψηλή γαστρονομία της, για τα σπουδαία οινοποιεία της και για τα ξακουστά προϊόντα της γης της. Παρόλα αυτά, δεν έχει λάβει τη θέση που της αξίζει και που θα μπορούσε να έχει, στον χάρτη των τουριστικών προορισμών της Ελλάδας.
Ωστόσο, η Ημαθία δεν έχει χάσει την ευκαιρία της. Έχει τη δυνατότητα να επανατοποθετηθεί στον τουριστικό χάρτη της χώρας, επανεφευρίσκοντας τον εαυτό της, δημιουργώντας εκ νέου ένα ισχυρό brand name, ενσωματώνοντας την καινοτομία για να επανασυστηθεί στο τουριστικό στερέωμα και να δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις για ισχυρή και βιώσιμη τοπική ανάπτυξη.
Αποτυπώνοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ημαθίας, ο κατάλογος είναι πολύ μεγάλος. Η Ημαθία βρίσκεται σε άμεση εγγύτητα με τη Θεσσαλονίκη, άρα είναι εξασφαλισμένη η εύκολη προσβασιμότητα της, τόσο μέσω του αερολιμένα όσο και από το πολύ καλό οδικό δίκτυο. Οι φυσικοί της πόροι είναι ανεξάντλητοι, ενώ και το πολιτισμικό της κεφάλαιο, είναι μεγαλειώδες. Η Βεργίνα και οι Αιγές, η αρχαία Μίεζα, οι τάφοι των Λευκαδίων, οι παραδοσιακές συνοικίες της Βέροιας, οι βυζαντινές εκκλησίες και οι ναοί, η γνωστή σε όλους Παναγιά Σουμελά. Τι είναι αυτό που κρατά λοιπόν την Ημαθία και δεν έχει κατοχυρωθεί στη συνείδηση του Έλληνα και ξένου ταξιδιώτη, ως ένας σύγχρονος τουριστικός προορισμός με πολλές δυνατότητες;
Κάποιος θα απαντούσε, η έλλειψη ακτογραμμής. Η, με άλλα λόγια, μη προφανής διασύνδεση της Ημαθίας με το βασικό χαρακτηριστικό του, μέχρι πρότινος, τουριστικού μοντέλου, που βασίζεται στον ήλιο και τη θάλασσα. Είναι οπωσδήποτε μια λογικοφανής διαπίστωση, ως εκ τούτου αρκετά πειστική. Κατά την γνώμη μου όμως, αυτή η παραδοχή είναι εξόχως απλουστευτική και, ακριβώς γι’ αυτό, παραπλανητική. Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί ότι προορισμοί, που δεν βασίζουν το τουριστικό προϊόν τους στο μοντέλο sea & sun, έχουν καταφέρει να εμπεδωθούν στην ταξιδιωτική συνείδηση;
Η απάντηση εντοπίζεται αλλού. Η απουσία κατοχύρωσης της Ημαθίας, ως σημαντικού παίκτη στο τουριστικό στερέωμα, οφείλεται καταρχάς σε ελλείψεις δημόσιων υποδομών, όπως πχ, υποδομές επαρχιακού, οδικού δικτύου, αλλά και σε ελλείψεις ιδιωτικών τουριστικών υποδομών, όπως π.χ ξενοδοχειακά καταλύματα 5 αστέρων. Η Ημαθία όμως δεν είναι αόρατη, λόγω των προαναφερόμενων ελλείψεων. Η Ημαθία παραμένει σχεδόν αόρατη στους επισκέπτες, γιατί απουσιάζει η τουριστική της ταυτότητα. Άρα από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε: να χτίσουμε τον προορισμό Ημαθία από την αρχή.
Όσο και αν φαίνεται περίεργο, η συγκυρία είναι με το μέρος μας. Καθώς είναι παγκόσμια τάση οι ταξιδιώτες να αποφεύγουν το μαζικό τουρισμό, όντας διατεθειμένοι να εξερευνήσουν σε βάθος, λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, η Ημαθία έχει τη δυνατότητα να αρπάξει το χαμένο της μερίδιο, εκμεταλλευόμενη το megatrend της «δευτερεύουσας πόλης». Αυτό που χρειάζεται είναι η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης, τοπικής στρατηγικής με όραμα, με πλάνο και δράσεις ανάπτυξης, προβολής και προώθησης του τουριστικού της προϊόντος.
Οι στόχοι της τοπικής στρατηγικής για το χτίσιμο και την προώθηση του τουριστικού προορισμού Ημαθία οφείλουν να κινούνται γύρω από τους εν λόγω άξονες. Πρώτον, γύρω από την ενιαία και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της Ημαθίας ως τουριστικού προορισμού. Κατ’ επέκτασιν, γίνεται κατανοητό ότι προαπαιτείται η συναντίληψη όλων των εμπλεκόμενων φορέων και η από κοινού διαμόρφωση, της νέας ταυτότητάς της. Δεύτερον, γύρω από τη δέσμευση και τον προσανατολισμό στον επιδιωκόμενο στόχο της καθιέρωσης της Ημαθίας, ως τουριστικού προορισμού 4 εποχών. Τρίτον, γύρω από την ανάγκη ανάδειξης αλλά και βελτίωσης των υφιστάμενων τουριστικών υπηρεσιών. Τέλος, πέριξ της δέσμευσης για στοχευμένη προβολή της ανανεωμένης ταυτότητας της Ημαθίας, ώστε να προσελκύονται νέοι ταξιδιώτες.
Αναντίρρητα, στη χάραξη της ολοκληρωμένης στρατηγικής κομβικό ρόλο θα διαδραματίσει η τεχνολογία, ως φορέας της ενσωμάτωσης των καινοτόμων πρακτικών, στην τουριστική αναβάθμιση του τόπου μου. Ως μέλος της Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, έχω γίνει κοινωνός των τεχνολογικών επιτευγμάτων στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας, παραμένοντας κάθε φορά εντυπωσιασμένος από το γεγονός της καταλυτικής τους σημασίας. Αλλά και από τη συνειδητοποίηση ότι λύσεις και καλές πρακτικές υπάρχουν, δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό από την αρχή. Αυτό που απαιτείται είναι η βούληση και η διάθεση να κοιτάξουμε, με την ίδια ματιά, πού θέλουμε να φτάσουμε. Γιατί ως γνωστόν, αν δεν κοιτάς εκεί που θες να πας, θα πας εκεί που κοιτάς.
Επί του θέματος, μια πρακτική που θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε είναι η δημιουργία μιας ψηφιακής, ταξιδιωτικής εφαρμογής, που θα εισάγει ψηφιακά, τον εν δυνάμει ταξιδιώτη, στην Ημαθία, προσφέροντας του εξαρχής όλο το πλέγμα πληροφοριών για τον τόπο. Μια εφαρμογή διαθέσιμη στο κινητό του τηλέφωνο ή στον υπολογιστή του, πριν καν πραγματοποιήσει το ταξίδι του. Ας σκεφτούμε τι αποτύπωμα στη συνείδηση του ταξιδευτή θα είχε αυτή η ψηφιακή εμπειρία, ακόμα και αν δεν επρόκειτο ποτέ να το πραγματοποιήσει. Πόσο, αυτόματα σχεδόν, ορατή θα γινόταν η Ημαθία. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι ο καταναλωτής οποιουδήποτε προϊόντος ή υπηρεσίας, είναι πρωτίστως καταναλωτής της πληροφορίας του.
Σκεφτείτε λοιπόν ένα application, το οποίο θα ενσωματώνει ολόκληρο το οικοσύστημα πληροφοριών για τον τουριστικό προορισμό Ημαθία. Που θα περιλαμβάνει έναν πλήρη κατάλογο των τουριστικών καταλυμάτων, των αρχαιολογικών μνημείων και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Που θα ενσωματώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τις εναλλακτικές δραστηριότητες που μπορεί να ακολουθήσει ένας τουρίστας στην Ημαθία, από τις επισκέψεις στα οινοποιεία του νομού, τις περιπατητικές διαδρομές, τις δυνατότητες εναλλακτικών δραστηριοτήτων. Που θα περιέχει όλα τα εμπορικά καταστήματα, τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής, τους πολυχώρους της, τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, τις πληροφορίες προσβασιμότητας. Σκεφτείτε την εφαρμογή με οπτικο-ακουστικό υλικό και δυνατότητες χρήσης από άτομα ΑμΕΑ ή με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης και ενσωματωμένο chatbox.
Την ίδια στιγμή, ας σκεφτούμε ότι η δημιουργία μιας τέτοιας πλατφόρμας δεν είναι καν αποτέλεσμα εξαιρετικής προσπάθειας, καθώς στο σύγχρονο περιβάλλον, οι περισσότερες παραγωγικές δραστηριότητες διαθέτουν εκ των προτέρων ψηφιακούς ιστότοπους, από τους οποίους η εν λόγω εφαρμογή θα μπορούσε να αντλήσει τα δεδομένα που χρειάζεται. Αυτό που χρειάζεται είναι η σύμπραξη, η κοινή αντίληψη και η συναίνεση στο να κάνουμε το μεγάλο, καινοτόμο βήμα.
Σύντομα, η Ημαθία θα έχει τη χαρά να ζήσει την αναβίωση της μνήμης των Αιγών, καθώς το νέο Πολυκεντρικό μουσείο αναμένεται να ανοίξει την πόρτα του, στους επισκέπτες. Και μαζί με αυτό το συγκλονιστικό γεγονός που περιμένουμε όλοι με μεγάλη χαρά, συγκίνηση και ανυπομονησία, γιατί θα μας θυμίσει την ιστορία μας, έχουμε τη δυνατότητα να αρχίσουμε και πάλι να γράφουμε ιστορία στην Ημαθία, αξιοποιώντας όλες τις δυνάμεις μας και τις ευκαιρίες μας. Αυτή τη φορά, χωρίς να μένουμε έξω από τους τουριστικούς δρόμους. Οφείλουμε να το εκμεταλλευτούμε!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ONCAMERA

Ο Δήμος Παιανίας προχωράει στην περαιτέρω θωράκιση έναντι του κινδύνου των δασικών πυρκαγιών προχωρά η δημοτική αρχή με την υλοποίηση μεγάλου έργου δημιουργίας αντιπυρικών ζωών σε περιοχές που γειτνιάζουν με…

Εγκρίθηκε νέα χρηματοδότηση 1.854.066 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για έξυπνα συστήματα στο Χαλάνδρι– Προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός «Έξυπνη» στάθμευση, «έξυπνες» στάσεις και διαβάσεις, «έξυπνο» οδηγό πόλης για 1.000 τοπικές…

Οι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, Γιάννης Μανιάτης και Νίκος Παπανδρέου κατέθεσαν ερώτηση προς την Κομισιόν για την ενίσχυση του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων (ΕΔΑΠ), το οποίο έχει συσταθεί με πρωτοβουλία του δημάρχου Ελληνικού Αργυρούπολης Γιάννη Κωνσταντάτου , ο οποίος είναι…