• ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΥΞΙΔΑ
    • EU Climate Pact
    • Who is Who
    • ΓΕΓΟΝΟΤΑ OnCamera
    • Εν Αρχή ην ο Λόγος
    • Creative Projects
    • Ρεπορτάζ – Επικαιρότητα
    • Πρόσωπα & Γεγονότα
    • ΕΡΓΟΡΑΜΑ
    • Μιλάμε…ΧΩΡΙΣ ΜΟΝΤΑΖ
    • Αντικριστά
    • Παράγοντες
    • Μικροσκόπιο
    • Μυστικά του επιχειρείν
    • Πριν… μιλήσει η Κάλπη!
    • Φίλοι των ζώων
    • Άλλες Εκπομπές
  • Projects VR360
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
oncamera logo
Home»ΕΙΔΗΣΕΙΣ»ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ»Νομική ασπίδα στις καταθέσεις: Πώς θα μπλοκάρουν οι αρχές τους επιτήδειους
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νομική ασπίδα στις καταθέσεις: Πώς θα μπλοκάρουν οι αρχές τους επιτήδειους

By NEWS ROOM20/02/2022No Comments
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Tumblr Email
720 207902 8849b4c6c2 9fb6ce475ab2e642 Νομική ασπίδα στις καταθέσεις: Πώς θα μπλοκάρουν οι αρχές τους επιτήδειους
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Του Γιωργου Μανέττα

Πολυμέτωπο αγώνα εναντίον της ηλεκτρονικής απάτης και των επιτήδειων που «αρπάζουν» χρήματα από τραπεζικούς λογαριασμούς ανυποψίαστων καταναλωτών έχουν κηρύξει από κοινού πολιτεία και τράπεζες. Η κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών και των εμπλεκομένων φορέων έχει αποδώσει ήδη τους πρώτους καρπούς καθώς σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές παρατηρείται σημαντική μείωση του ρυθμού αύξησης των κρουσμάτων. Παράλληλα, εξαρθρώθηκαν δύο σπείρες που εξαπατούσαν ανυποψίαστους καταναλωτές και άρπαζαν χρήματα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

«Εχουμε αντιληφθεί πλήρως τον τρόπο που λειτουργούν και είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε κάθε τρωτότητα του παραγωγικού κυκλώματος» υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές. Μετά τις πρώτες «γρήγορες νίκες», δρομολογούνται νέα μέτρα με διττό σκοπό: τη νομική θωράκιση του συστήματος και την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού. Στοιχείο εξαιρετικά κρίσιμο για την πάταξη του φαινομένου.

PHISING %CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%9C%CE%95%CE%A3 %CE%A0%CE%99%CE%A3%CE%A4%CE%A9%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3 Νομική ασπίδα στις καταθέσεις: Πώς θα μπλοκάρουν οι αρχές τους επιτήδειους

Ειδικότερα, η βεντάλια των μέτρων που αναμένεται να ενεργοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα βασίζεται στους εξής πυλώνες:

1. Ενημέρωση των πολιτών

Νέα ενημερωτική καμπάνια μεγαλύτερης έκτασης και έντασης στα ΜΜΕ αναφορικά με τις διαδικτυακές απάτες και συγκεκριμένα τις απάτες τύπου phishing (είναι η πλέον δημοφιλής και διαδεδομένη μορφή απάτης που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι). Η καμπάνια αναμένεται να τρέξει στο τέλος του μήνα και το μήνυμα θα στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του κοινού, προκειμένου να αποφεύγει να δίνει στοιχεία που σχετίζονται με την εκτέλεση τραπεζικών συναλλαγών, όπως ο προσωπικός κωδικός (PIN) σε τρίτους.

«Ακόμη και οι τράπεζες δεν θα ζητήσουν ποτέ τους κωδικούς, όποιος τους ζητάει πρέπει να τον απορρίπτουν» υπογραμμίζουν πηγές που γνωρίζουν και προτρέπουν τους καταναλωτές να σκέφτονται διπλά, λέγοντας χαρακτηριστικά: «μια παύση αρκεί». Σε αυτό συμπυκνώνεται και ο πυρήνας του μηνύματος που θέλουν να περάσουν οι Αρχές. Σπεύδουν μάλιστα να προσθέτουν οτι είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι μια συναλλαγή που έχει ολοκληρωθεί ύστερα από ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη (π.χ. με την παροχή username και password και του κωδικού μιας χρήσης – OTP) δεν αποζημιώνεται. Και αυτό γιατί συνιστά αμέλεια του καταναλωτή».

2. Νομοθετικό πλαίσιο

Δημιουργία νομοθετικού πλαισίου, ώστε οι τράπεζες να αποκτήσουν τα κατάλληλα νομικά εργαλεία και να παρεμβαίνουν με διάφορους τρόπους όταν εντοπίζουν ύποπτες κινήσεις στους λογαριασμούς. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περιπτώσεις που οι τράπεζες δεν μπορούν να μπλοκάρουν τη μεταφορά χρημάτων παρότι έχουν εντοπίσει «ύποπτη» κίνηση. Επιπλέον, για να ανακτήσουν χρήματα από συναλλαγή ακόμη και αν την αμφισβητούν, χρειάζονται τη συναίνεση του δικαιούχου του λογαριασμού. Χωρίς αυτήν δεν μπορούν να κάνουν τίποτα με το ισχύον καθεστώς.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η νομική «ασπίδα» που επιχειρείται να απλωθεί στοχεύει κυρίως στους mule accounts («σιωπηλούς λογαριασμούς»), οι οποίοι αποτελούν το βασικό όχημα υλοποίησης μιας απάτης. Οι mule accounts είναι τραπεζικοί λογαριασμοί που ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα και αναλαμβάνουν ρόλο μεσάζοντα μεταξύ των θυμάτων και των οργανωμένων κυκλωμάτων.

Αυτό το καταφέρνουν μέσα από διαδοχικές ηλεκτρονικές μεταφορές σε πολλές τράπεζες ή μέσα από ανάληψη μετρητών. Οι κάτοχοι των mule accounts μπορεί να ανήκουν σε κυκλώματα ή να έχουν πέσει και οι ίδιοι θύματα και δεν έχουν αντιληφθεί ότι συμμετέχουν σε απάτη. Μέσω αυτών, οι επιτήδειοι μπορούν και διατηρούν τη ανωνυμία τους και καταφέρνουν να «ξεπλένουν» τα χρήματα που έκλεψαν.

3. Συνεργασία µε αστυνομία

Εντατικοποίηση της συνεργασίας των τραπεζών με τις αστυνομικές αρχές. Πρόσφατα εξαρθρώθηκαν δυο διεθνείς «σπείρες», μετά από συντονισμένες προσπάθειες των ευρωπαϊκών αστυνομικών και δικαστικών αρχών. Την ίδια στιγμή, οι τράπεζες φροντίζουν να προσαρμόζουν διαρκώς τους μηχανισμούς τους στις καινούργιες μορφές απάτης, αφού οι επιτήδειοι εφευρίσκουν διαρκώς νέους τρόπους για να «χτυπήσουν» στο εκάστοτε αδύναμο σημείο του συστήματος.

Υπενθυμίζεται ότι προκειμένου να παταχθούν οι ηλεκτρονικές απάτες, οι οποίες αυξήθηκαν στη διάρκεια των lockdowns (όταν και μεγάλωσε απότομα ο αριθμός όσων χρησιμοποίησαν το e-banking), συστήθηκε ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τον περασμένο Νοέμβριο, με τον συντονισμό της Ελληνικής Αστυνομίας, της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών και άλλων συναρμόδιων υπηρεσιών.

Η συγκεκριμένη ομάδα έχει συνεδριάσει μέχρι στιγμής τρεις φορές, λαμβάνοντας και υλοποιώντας ήδη δύο πολύ στοχευμένα μέτρα:

  1. 1. Ενημερωτική καμπάνια και
  2. 2. Βελτίωση της λειτουργίας των τηλεφωνικών κέντρων τραπεζών, ώστε οι πελάτες που καταγγέλλουν περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα σε 24η βάση.

Το προφίλ των θυμάτων: Πώς γίνεται το «ψάρεμα» των καταναλωτών

Πολλά και διαφορετικά μέσα «επιστρατεύουν» οι επιτήδειοι για να εξαπατήσουν τους ανυποψίαστους καταναλωτές και να αρπάξουν χρήματα από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους. Μερικά από αυτά είναι τα εικονικά ηλεκτρονικά καταστήματα (e-commerce fraud), τα πλαστά τιμολόγια (invoice fraud) και η χρήση κακόβουλου λογισμικού για να υποκλέψουν προσωπικά στοιχεία (malwares).

Ωστόσο, η πιο διαδεδομένη μέθοδος απάτης είναι το λεγόμενο «ηλεκτρονικό ψάρεμα» ή αλλιώς phishing. Βασίζεται στη μαζική αποστολή μηνυμάτων προς τα υποψήφια θύματα (από την υποτιθέμενη τράπεζά τους), στα οποία συνήθως αποτυπώνεται μια ψευδής κατάσταση έκτακτης ανάγκης, όπως κλείδωμα λογαριασμού, υποκλοπή κάρτας, απόπειρα συναλλαγής μεγάλου ποσού. Ο καταναλωτής καλείται μέσω ηλεκτρονικού συνδέσμου να επισκεφθεί την πλαστή ιστοσελίδα της τράπεζάς του και να καταχωρίσει σε πρώτο χρόνο τα στοιχεία του (username/password) και σε δεύτερο χρόνο τον κωδικό μιας χρήσης που θα λάβει στη φορητή συσκευή του (SMS-OTP), προκειμένου να προχωρήσει στα επόμενα βήματα.

Η πλαστή ιστοσελίδα ελέγχεται από τους επιτηδείους, οι οποίοι σε σύντομο χρόνο αξιοποιούν τα στοιχεία που δόθηκαν για την πιστοποίηση της αυθεντικότητας και προχωρούν σε μεταφορές κεφαλαίων προς τραπεζικούς λογαριασμούς τρίτων (mule accounts), οι οποίοι συνήθως βρίσκονται σε ιδρύματα τρίτων χωρών. Το θύμα θα αντιληφθεί την απάτη μόνο εάν δώσει τη δέουσα προσοχή στα μηνύματα ειδοποίησης που έρχονται για τη μεταφορά κεφαλαίων ή αν συνδεθεί άμεσα ο ίδιος στο e-banking του και διαπιστώσει ότι χρήματα από τον λογαριασμό του έκαναν «φτερά»… Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει και παραλλαγές.

ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
NEWS ROOM

Related Posts

image 11 Νέα αύξηση στο 2,8% του πληθωρισμού τον Ιούνιο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ

Νέα αύξηση στο 2,8% του πληθωρισμού τον Ιούνιο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ

09/07/2025
Xatzidakis3 Εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο (ΚΚΣ) σε διαβούλευση - 4,7 δις για δράσεις απο 2026 -2032

Εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο (ΚΚΣ) σε διαβούλευση – 4,7 δις για δράσεις απο 2026 -2032

07/07/2025
image 22 ΟΠΕΚΕΠΕ: Τί πήραμε απο την Ε.Ε. για επιχορηγήσεις και δάνεια και τι καλούμαστε να επιστρέψουμε μετά τους ελέγχους.

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τί πήραμε απο την Ε.Ε. για επιχορηγήσεις και δάνεια και τι καλούμαστε να επιστρέψουμε μετά τους ελέγχους.

30/06/2025

Comments are closed.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Μια διαφορετική συνέντευξη με τον Παύλο Μαρινάκη, στο WebTV OnCamera.gr, με τη δημοσιογράφο Εβίτα Χρυσολούρη.

📺 Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε μια συνέντευξη που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Μιλά για επικοινωνία και πολιτική, για τις αξίες που τον καθοδηγούν, για τη σχέση πολίτη – εξουσίας – νόμου, για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και για το αν ο πολιτικός σήμερα μπορεί να είναι πραγματικά ανεξάρτητος ή είναι απλώς ένα προϊόν επικοινωνίας.

🔍 Ποιος είναι πίσω από τον θεσμικό ρόλο;
💬 Πόσο χώρο έχει η προσωπικότητα στην πολιτική;
🤖 Τι ρόλο παίζει η τεχνολογία στην εικόνα της εξουσίας;

Μια συζήτηση με βάθος, ειλικρίνεια και ουσία. Μην τη χάσετε!
Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες ασφάλεια, ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός. - Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες η ασφάλεια, η ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός. 
Ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Γιώργος Γεωργόπουλος μιλάει στο OnCamera.gr στην εκπομπή Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη για τις σημαντικότερες προκλήσεις που απασχολούν την πόλη. την βελτίωση της πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο και τις στρατηγικές για την ενίσχυση του πολιτιστικού χαρακτήρα της περιοχής. Τα τρία ζητήματα που έχουν προτεραιότητα στην πόλη, όπως είπε, είναι η ασφάλεια, η ποιότητα ζωής και η ενίσχυση της πολιτιστικής βιομηχανίας.

Ο Δήμαρχος παρουσίασε επίσης τη θέση της δημοτικής αρχής για την όδευση των πετρελαϊκών αγωγών μέσα από τον οικιστικό ιστό και τις βιομηχανικές ζώνες της πόλης, επισημαίνοντας την ασφάλεια και την προστασία των κατοίκων. Ταυτόχρονα , αναφέρθηκε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του λιμανιού και στη συμβολή του στην ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Η συζήτηση κάλυψε και το μέλλον της πόλης, με έμφαση στη διατήρηση και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελευσίνας ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, ενώ η βιωσιμότητα των πολιτιστικών δράσεων που ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του τίτλου "Πολιτιστική Πρωτεύουσα" βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης.

Γιώργος Γεωργόπουλος Δήμαρχος Ελευσίνας: Προτεραιότητες ασφάλεια, ποιότητα ζωής και ο πολιτισμός.

Κλεάνθης Βαρελάς, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής στη  Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη. - Η Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη φιλοξενεί στο OnCamera.gr τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής, κ. Κλεάνθη Βαρελά, έναν άνθρωπο με σημαντική πορεία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και ενεργό ρόλο στα ζητήματα που απασχολούν τη Δυτική Αττική. 
Συζητήσαμε τις προκλήσεις και τις προοπτικές , την περιβαλλοντική προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και την ασφάλεια της περιοχής.

Κλεάνθης Βαρελάς, Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής στη Πολιτική Πυξίδα με την Εβίτα Χρυσολούρη.

Περισσότερα βίντεο

ΑΡΧΕΙΟ ΕΜΠΟΜΠΩΝ

  • Μιλάμε Χωρίς Μοντάζ
  • Who is Who
  • Creative Projects
  • Πριν μιλήσει η Κάλπη
  • Παράγοντες
  • Μικροσκόπιο
  • Αντικριστά
  • Μυστικά του Επιχειρείν
  • ΕΡΓΟΡΑΜΑ
  • Ρεπορτάζ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  • Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Ερευνα - Αν.Εκπαίδευση
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογία
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Ελλάδα
Facebook Youtube

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • Σχετικά με το κάναλι
  • OnCamera promo kit
  • Τηλ. κέντρο 210 8056324
  • Γενικό email info@oncamera.gr
  • Θέματα ύλης press@oncamera.gr
  • Δ/νση Στούντιο: Λ.Μαραθώνος 77, Πικέρμι, 19009

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Loading

© 2024 – OnCamera.gr SA – Designed by AVMap GIS SA