
Δωρεάν Δημοτική Συγκοινωνία στην Αθήνα: Ομόφωνη Απόφαση του Δ.Σ.
Η Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, στο πλαίσιο της στρατηγικής της δημοτικής αρχής για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας. Στόχος είναι η αύξηση της χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στον αστικό ιστό, με την παράλληλη προσπάθεια να μειωθεί η εξάρτηση από τα αυτοκίνητα. Ωστόσο, η παράταξη του Κώστα Μπακογιάννη ψήφισε “λευκό”, εκφράζοντας ανησυχίες σχετικά με την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος.
Σχέδιο και Σκοπός της Δημοτικής Συγκοινωνίας
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, τόνισε τη σημασία της Δημοτικής Συγκοινωνίας για την πόλη, αναφέροντας ότι το προτεινόμενο δίκτυο θα συμβάλλει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση. «Σκοπός μας είναι να αποκτήσει η Αθήνα τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία», δήλωσε, προσθέτοντας ότι η μελέτη βασίζεται σε τεκμηριωμένα στοιχεία και έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη ζωή των πολιτών.
Η δημοτική συγκοινωνία θα λειτουργεί με μηδενικό εισιτήριο, κάτι που προβλέπεται και από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο. Ο δήμαρχος ανέφερε ότι η δημοτική αρχή επιθυμεί να προχωρήσει άμεσα σε διαδικασίες χρηματοδότησης, ώστε να εξασφαλιστεί η υλοποίηση του έργου πριν από τα Χριστούγεννα.
Δίκτυο και Γραμμές Δημοτικής Συγκοινωνίας
Το προτεινόμενο δίκτυο περιλαμβάνει επτά γραμμές συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων και 291 στάσεων, καλύπτοντας όλες τις Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Αθηναίων. Κάθε γραμμή θα συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές κοινότητες, διευκολύνοντας τη μετακίνηση των πολιτών και την πρόσβαση σε σημαντικούς κόμβους, όπως οι σταθμοί του Μετρό.
Η σχεδίαση της Δημοτικής Συγκοινωνίας έγινε με στόχο τη συμπληρωματικότητα του υφιστάμενου δικτύου του ΟΑΣΑ, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Η διαδικασία εκπόνησης της μελέτης περιλάμβανε στενή συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, οι οποίες κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους.
Επόμενα Βήματα και Χρονοδιάγραμμα
Η μελέτη θα πρέπει να εγκριθεί από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και το Υπουργείο Μεταφορών. Ο δήμαρχος εξέφρασε την επιθυμία να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης της δαπάνης μέχρι το τέλος της χρονιάς, ώστε η δημοτική συγκοινωνία να είναι έτοιμη να λειτουργήσει στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.
Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, εξέφρασε την ικανοποίησή της για την προώθηση αυτού του διαχρονικού αιτήματος, τονίζοντας ότι οι νέες γραμμές θα υποστηρίξουν τη βιώσιμη κινητικότητα και το όραμα για “Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών”.














