
Προχωρούν οι σήραγγες της γραμμής 4 του Μετρό – Προτεραιότητα σε Γλυφάδα, Ελληνικό και Μαρούσι
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή των σήραγγων της γραμμής 4 του Μετρό, όπως επισημαίνουν αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες. Σημαντική προτεραιότητα δίνεται στην επέκταση προς Γλυφάδα, η οποία θα συνδέσει το δίκτυο με την ευρύτερη αστική αναβάθμιση στο Ελληνικό.
Διακλαδώσεις και νέοι σταθμοί
Η επέκταση προς Γλυφάδα θα περιλαμβάνει δύο διακλαδώσεις: μία προς Άνω Γλυφάδα και μία προς το κέντρο της πόλης, μέσω της περιοχής του Ελληνικού. Αυτή η προσθήκη θα επιτρέψει στο Μετρό να αποκτήσει για πρώτη φορά δύο διακλαδώσεις στην ίδια γραμμή, κάτι που αναμένεται να διευκολύνει τις μετακινήσεις των επιβατών.
Πρόοδος των εργασιών
Ο μετροπόντικας «Νίκη» έχει ήδη διανύσει περίπου 2.600 μέτρα σήραγγας, ξεκινώντας από το Φρέαρ ΤΒΜ Άλσος Βείκου και πλησιάζοντας τον Σταθμό Κυψέλης. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στον σταθμό Κυψέλης, θα συνεχίσει προς τον Σταθμό Δικαστήρια και στη συνέχεια θα κατευθυνθεί προς Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση της πορείας του αναμένεται έως το τέλος του 2026.
Από την άλλη, ο δεύτερος μετροπόντικας «Αθηνά» έχει ήδη διανύσει 4.500 μέτρα, ξεκινώντας από το Φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη και κατευθυνόμενος προς τον νέο σταθμό Ευαγγελισμός. Η ολοκλήρωση της διαδρομής του αναμένεται στις αρχές του 2026.
Αρχαιολογικές ανασκαφές και προκλήσεις
Καθώς οι εργασίες προχωρούν, υπάρχουν προκλήσεις που σχετίζονται με αρχαιολογικές ανασκαφές. Στον σταθμό Πανεπιστημιούπολη, για παράδειγμα, έχει εντοπιστεί μια αρχαία οδός, ενώ στον σταθμό Γουδή ολοκληρώθηκαν οι ανασκαφές, αλλά εντοπίστηκε ένας κεντρικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ, γεγονός που απαιτεί προσεκτική εξέταση των επόμενων βημάτων. Στον σταθμό Ευαγγελισμός, υπάρχει η γνωστή προσφυγή για το πάρκο Ριζάρη, καθώς και η αντίθεση του Δήμου Αθηναίων.
Στους σταθμούς Άλσος Βείκου, Γαλάτσι, Ελικώνας, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ζωγράφου, Καισαριανή και Ιλίσια, οι κατασκευαστικές εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη. Πρόσφατα, παραδόθηκαν στην ανάδοχο κοινοπραξία και οι σταθμοί Εξάρχεια και Ζωγράφου.
Μελλοντικά σχέδια και προοπτικές
Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των έργων αναμένεται στα τέλη του 2029, εκτός απροόπτου. Παράλληλα, η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ, προχωρά με τρεις νέους σταθμούς και αναβάθμιση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, με την εκτιμώμενη έναρξη κατασκευών το 2027.
Η συνολική αναβάθμιση των Η/Μ συστημάτων στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό είναι επίσης αναγκαία, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του δικτύου και η εξυπηρέτηση των επιβατών.














