Και άλλο ρεύμα επιδιώκει να δώσει στην ηλεκτροκίνηση η κυβέρνηση, με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να δρομολογεί αλλαγές
τόσο στο πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων όσο και άλλες παρεμβάσεις με κίνητρα για τη δημιουργούμενη αγορά.
1. Καταργείται η υποχρεωτική αγορά του ηλεκτρικού οχήματος μετά το τέλος της ελάχιστης χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Πρόκειται για αυτοκίνητα για τα οποία επιδοτείται η χρονομίσθωση.
2. Αυξάνεται ο αριθμός των επιδοτούμενων οχημάτων των εταιρειών. Με το τρέχον πρόγραμμα οι εταιρείες μπορούν να επιδοτηθούν για την αγορά τριών οχημάτων. Ο αριθμός θα ανέλθει στα 10.
3. Διευκολύνεται η ρευστότητα. Οπως είπε η Αλεξάνδρα Σδούκου, θα δίνεται η δυνατότητα της εκχώρησης του ποσού της επιδότησης στις τράπεζες ώστε αυτές να δανειοδοτούν τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με ισόποσο ποσό για την απόκτηση του οχήματος.
4. Αυξάνεται το ποσό της απόσυρσης των συμβατικών ταξί. Σήμερα το ποσό αυτό ανέρχεται στα 2.500 ευρώ.
5. Διευρύνονται οι δικαιούχοι. Το υπουργείο βάζει στη λίστα των επιλέξιμων εταιρειών και τις δημοτικές επιχειρήσεις (ΝΠΙΔ) καθώς και τις εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
6. Επιλέξιμη θα είναι η επιδότηση του ηλεκτρικού ποδηλάτου και σε συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους, όπως τα ξενοδοχεία και οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων.
7. Επιδότηση για την απόκτηση φορτιστών θα λαμβάνουν και τα νομικά πρόσωπα.
Η γενική γραμματέας ανήγγειλε ακόμη και την προκήρυξη προγράμματος επιδότησης για την αγορά φορτιστών, ενώ η ίδια ανακοίνωσε την αξιοποίηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης για την παροχή κινήτρων σε βιομηχανίες της εφοδιαστικής αλυσίδας των ηλεκτρικών οχημάτων. Οπως είπε, «θέλουμε διεθνείς επενδυτές να επενδύσουν στη χώρα μας και στον συγκεκριμένο κλάδο».
Η Αλεξάνδρα Σδούκου αναφέρθηκε και στην πορεία του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» από τον Ιούλιο που προκηρύχθηκε μέχρι σήμερα. Εχουν υποβληθεί 10.000 αιτήσεις και απορροφήθηκαν κονδύλια ύψους 9 εκατ. από το συνολικό πακέτο των 45 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ίδια, στην αγορά έχει δημιουργηθεί τζίρος 42 εκατ. ευρώ. Σημείωσε επίσης στη διάρκεια της ομιλίας της ότι για το 2020 υπερκαλύφθηκε ο στόχος της ταξινόμησης ηλεκτρικών οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα έγιναν 2.150 ταξινομήσεις όταν ο στόχος του Εθνικού Σχεδίου Ενέργειας και Κλίματος ήταν 1.265.
Εκτίμησε ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα χωροθετηθούν 10.000 φορτιστές σε δήμους δημιουργώντας έναν τζίρο για τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών ηλεκτρικής φόρτισης της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.
tanea.gr